La Llançadora

Una llançadora és una eina per passar el fil de la trama a través de l’ordit. Parlem, doncs, d’una eina usada en el tèxtil, un sector que a Terrassa ens parla d’història, de tradició i de futur, d’emprenedoria, de dones apoderades i d’esperança en futur millor. Per això el nom del nou projecte de la Fundació Goel du el nom de la Llançadora, perquè volem teixir futur, donar oportunitats i apostar per una ciutat cada dia més inclusiva i amb més igualtat d’oportunitats.

Segueix llegint per saber més sobre aquest projecte!

La Llançadora
La llançadora

Us volem convidar a conèixer La Llançadora. Una llançadora és una eina per passar el fil de la trama a través de l’ordit. Parlem, doncs, d’una eina usada en el tèxtil, un sector que a Terrassa ens parla d’història, de tradició i de futur, d’emprenedoria, de dones apoderades i d’esperança en un futur millor. Per això el nom del nou projecte de la Fundació Goel du el nom de La Llançadora, perquè volem teixir futur, donar oportunitats i apostar per una ciutat cada dia més inclusiva i amb més igualtat d’oportunitats.

La Llançadora és més que un edifici, és una suma de projectes basats en l’estima cap a la ciutat i a partir del millor regal que podem oferir als altres, el nostre temps i els nostres dons. El voluntariat és el gran valor afegit de la Fundació Goel i ens serveix per aglutinar persones amb vocació pedagògica, d’acompanyament i de servei. La Llançadora acull projectes adreçats a la formació musical, a l’educació d’alumnes de secundària i a persones amb capacitats diverses, per oferir recursos a persones en situació de pobresa energètica o a dones de la ciutat amb ganes de crear comunitat i d’aprendre costura. En definitiva, projectes de persones per a persones.

Us presentem els nostres projectes:

Grup Mefi

El Grup Mefi porta gairebé 25 anys oferint un espai lleure de qualitat a persones adultes amb discapacitat intel·lectual. Sempre diem que és un grup d’amigues i amics, sense diferències, amb vocació inclusiva i oferint un espai de trobada, d’aprenentatge i de respir per a les famílies. Tenim clar que totes i tots tenim capacitats, i Mefi és una oportunitat per compartir-les i demostrar que vivim en una ciutat diversa. A La Llançadora realitzem les nostres classes per a adults, de matemàtiques, lectoescriptura i alfabetització digital.

Espai Familiar

Vivim en una societat en què, teòricament, gaudim d’una situació general de benestar i d’accés a tots els recursos bàsics. Però no és així a totes les llars, i encara tenim famílies en situació de pobresa energètica, que no tenen accés a llum o a aigua o que no compten amb estris a casa per rentar la roba. L’Espai Familiar vol ser una petita llar per a aquestes famílies, que es poden dutxar, fer la bugada, compartir una estona de berenar i de conversa i fins i tot tenir un espai de deures per als més menuts.

Classes de reforç

L’educació és la millor eina que tenim com a societat per formar alumnes com a ciutadanes i ciutadans i per poder garantir una major igualtat d’oportunitats en un entorn que encara deixa persones enrere. L’espai de reforç ens permet oferir un espai de deures i d’estudi per a joves de secundària del barri amb ganes de tirar endavant els seus estudis i optar a un futur esperançador.

Taller de costura

El taller de costura és, primer de tot, un punt de trobada per a dones de Ca N’Alglada i de Terrassa. L’objectiu és millorar les aptituds en la costura i, fins i tot, com a posible activitat projessional. Però el més imiportant és que és un espai per conversar, per coneixe’ns, per intercanviar vivències i experiències i per apoderar a dones amb ganes de viure en una ciutat més igualitaria.

Col·laboracions

La Llançadora és i vol ser un espai de creixement obert a la ciutat. Per aconseguir-ho és clau comptar amb algunes i alguns professionals, però especialment amb voluntariat i amb altres entitats que també realitzen el seus projectes a La Llançadora, com és el cas de Manantial de Vida, amb el seu Esplai Musical, o la col·laboració amb l’escola de noves oportunitats de l’Ajuntament de Terrassa.

El futur

Això no ha fet més que començar, ja que volem seguir creixent i treballant perquè aquesta llançadora segueixi teixint ciutat i valor social. Com ho volem fer? Amb un espai per a gent gran en situació de soledat no volguda, amb una aula d’informàtica o amb una escola de famílies. És a dir, amb un espai obert i amb voluntat de fer barri i de fer ciutat.

Si vols col·laborar amb La Llançadora o conèixer més sobre els nostres projectes ens pots escriure a social@fundaciogoel.es.